שולי בורנשטיין וולף

פאלאצו Mora בונציה, איטליה.

שולי בורנשטיין וולף

“כלים” – VESSELS, 2024 מיצב תלוי מקום

“Personal Structure 2024”
פאלאצו Mora בונציה, איטליה.

פתוח  10:00-18:00 כל השבוע (למעט ימי שלישי).

 

חפצי הזכוכית מייצגים עדות לחוסן הרוח האנושית, אומרת שולי בורנשטיין וולף. כלי הזכוכית על אף שהם  כלים שבריריים, נשתמרו במשך מאות ואלפי שנים והם מתועדים בתרבויות עתיקות יומין, ובממצאים ארכיאולגיים ווניתן לראותם ולהתפעם מהם גם היום.

העבודה Vessels (“כלים” ) החלה כמחווה לאמה של האמנית, שבילדותה חוותה את פרעות ליל הבדולח בגרמניה. המיצב שיצרה בורנשטיין וולף, מורכב מטוטמים המורכבים כלים, אהילים וכדי זכוכית לבנים, בעלי משטחים רפלקטיביים המסמלים יופי, סימטריה ושלמות. מתחת לחזות זו, כמה מהאובייקטים מכילים שכבות של שברי זכוכיות חדים; במהלך העבודה עם כלי זכוכית, לעיתים הם מחליקים מהיד ומתנפצים; האמנית אוספת את השברים ועושה בהם שימוש חוזר באובייקטים אותם היא מרכיבה כדרך לשמר את זיכרון ליל הבדולח. בורנשטיין וולף משלבת בנוסף מיניאטורות קרמיות, מגזרות נייר לבן, חרוזי קריסטל, יריעות פלסטיק אותן היא מסלסלת וקושרת ועוד חומרים המורכבים על חוטי מתכת דקיקים שמתערבלים סביב טוטמי הזכוכית המוארכים, ובכך משבצת בהם רמזים וסמלים.

בחיבור כלי הזכוכית והקריסטל, האגרטלים בוהמיינים, חלקם ווינטג’ ואחרים עכשוויים – יוצרת האמנית מבנים דמיוניים, המזכירים ארמונות עתיקים, מקדשים או ארכיטקטורות עתידניות, מעין כלים או טילי חלל השואפים מעלה. האלמנטים שלובים זה בזה ומייצגים בו זמנית פירוק והרס – והצירוף של שניהם זה לצד זה מבטאים את הכמיהה לבנות מחדש ולהתחיל מחדש, כמו גם זעקה נוקבת ממעמקי הכאב.

הצבע הלבן הוא סמל רב עוצמה לאורך ההיסטוריה. בתרבויות מסוימות, הלבן קשור להארה רוחנית, בעוד שבאחרות הוא קשור לטוהר ותמימות. הן בתרבויות המזרח והן במערב, נעשה שימוש בלבן באמנות פלסטית, בספרות ובטקסים דתיים כדי להביע מסרים רוחניים עמוקים. בנוסף, הלבן שימש גם כדי לסמן תקווה, התחלות חדשות והבטחה לימים בהירים יותר.

הכניסה לתערוכה ללא עלות.   אתר התערוכה   https://ecc-italy.eu/exhibitions/2024artbiennial

 

Vessels 

Suly Bornstein Wolff 

 

Installation, 2023-24

PERSONAL STRUCTURES”
20 April 2024 until 24 November 2024

Palazzo Mora, Venice, Italy

The glass objects represent a testament to the resilience of the human spirit, says Suly Bornstein Wolff.

The work entitled Vessels began as a tribute to the artist’s mother who as a little girl lived the devastating Kristallnacht event before WWII started in Germany.

The installation created by the artist consists of white glass objects, with smooth reflective surfaces that symbolize beauty, symmetry, and perfection. However, beneath this veneer, a few of the objects contain layers of glass shards. During the work with glass objects, some may slip from the hand and shatter; the artist continuously collected the sharp fragments and preserved them as a means of keeping alive the memory of Kristallnacht. The artist went on to incorporate the sharp fragments as well as numerous birds like miniatures shaped in white paper cutouts, crystal beads, ceramic parts, and other materials mounted on thin metal wires that swirl around the elongated glass white totems, imbuing them with a powerful symbolism.

Segments of ready-made glass and crystal lampshades, bohemian vases, contemporary and vintage vessels that Bornstein Wolff connects becomes “ghostly” objects of imaginary buildings, reminiscent of ancient palaces, temples, or futuristic architectures.

The elements are intertwined and represent simultaneously decomposition and destruction – and the juxtaposition of both is a yearning to rebuild and start anew, as well as a poignant cry from the depths of despair.

White color has been a powerful symbol throughout history. In some cultures, white is associated with spiritual enlightenment, while in others it is associated with purity and innocence. In both Eastern and Western cultures, white has long been used in art, literature, and religious ceremonies to express deep spiritual messages. Additionally, white has also been used to signify hope, new beginnings, and the promise of brighter days.

Vessels inspires us to see the beauty in imperfection and the hope that emerges from pain and loss and serves as an evocative reminder that life is a complex mixture of different emotions, truths, pains, joys, impurities, purities, aesthetics, and various ends that may or may not meet.

20 April until 24 November 2024 – Open every day from 10.00 to 18.00
Tuesdays closed – Free Entry

Exhibition web site

https://ecc-italy.eu/exhibitions/2024artbiennial

 

 

אירועים נוספים

Accessibility