מאוצרות המשכן לאמנות| Treasures of the Mishkan Museum of Art

 את  “מאוצרות המשכן לאמנות”, התערוכה  המציינת 80 שנה למשכן באמנות בעין חרוד,  אפשר לקרוא כמפה, אחת המפות האלטרנטיביות שיש לסיפור הישראלי.  התערוכה  שאצר יניב שפירא, מהאוסף הכולל עשרות אלפי פריטים היא מרתקת. עולה ממנה תפיסה של ההווה, והעתיד, לא פחות מאשר של העבר. אם אנו נוטים לחשוב על אמנות ישראלית עכשווית כתוצאה, ראקציה או אבולוציה […]

Roni Hajaj – Open Studio|רוני חג’ג’ סטודיו פתוח .

בסניף בנק לשעבר, בפינת בן יהודה ורחוב מאפו בתל אביב רוני חג’ג’ מציגה מיצב שהופך את החלל לדיון במודרניזם , מעיר את השדים ,והפחדים והסודות מתחת לחלל שהשיממון שלו עכשיו מהדהד את הריקנות החלולה שיש בחללים האחידים של סניפי בנק. יש משהו אבסורדי ומושך לב בדרך בה היא משתמשת בציוד וריהוט משרדי , בקישוטים “המעוצבים”,בסמלים כמו […]

שפע | PLENTY

ל”שפע” הגעתי כנראה עם ציפיות גבוהות מידי מבחינת תערוכה עם היגד רעיוני.  האבחנה בטקסט התערוכה ש” האמנים המציגים מנהלים יחסים הדוקים עם חומרי היומיום שמקיפים אותנו, באופן שמייצג מאבק בין הרצון להיות מחובר למציאות ולהגיב אליה, לבין התשוקה והצורך להבקיע ממנה הלאה” . נכון לחלק ניכר מאד  מהאמנות שנעשתה מתחילת המאה הקודמת על כל הקשת […]

עבר לא מושלם מתמשך, גלריה אלפרד| Past Imperfect Continuous

עבר לא מושלם מתמשך  תערוכה משותפת של  קשת בן עמי, שירה ברק וליטל רובינשטיין “עבר לא מושלם מתמשך” היא תערוכה אמביציוזית. אהד זהבי האוצר מציג עבודות של שלוש אמניות מבטיחות כמיצב אחד, משתתף כיוצר בעבודת טקסט, ומנסח שאלה על טיבה של האמנות ומקומה של פרשנות. עבודות האמניות מוצגות כמיצב אחד, כך שזיהוי ספציפי של יוצרת […]

SPACE MAKER Petr Pisarik , Rudolfinum Prague |פטר פיסאריק ,רודולפיניום,פראג

SPACE MAKER תערוכתו של  Petr Písařík   במוזיאון רודולפינום. מעניינת בזכות האמנות המוצגת בה וכהזדמנות להרהר במהות המונח, החמקמק, של מקומי בעידן בו דימויים ומידע עוברים מיד היווצרותם ממקום למקום. Petr Písařík, שהחל את קרירה ב תחילת שנות ה 90, כמעט לא הציג מחוץ צ’כיה, ועיקר תערוכותיו היו בפראג . הוא יוצר במגוון חומרים מסיבית ועד […]

“אדום” מרכז גוטסמן לתחריט| RED / Gottesman Etching Center 

 הצבע אדום הוא המכנה המשותף למבחר העבודות המוצגות כעת במרכז גוטסמן לתחריט . אם נדמה שזהו מכנה משותף צר למדי, כמעט אקראי , הרי תוך צפייה מתחוור שדי בו. האדום מתנהג כאן כמו מטרונום למוסיקה אך הוא פונה כאן לצופים לא פחות מאשר למבצעים: אם במוסיקה הוא מורה על הקצב והטמפו בו יש לנגן את […]

Accessibility