האלביתי, המטלית והגעגוע – נאהד אבו אלהיגא חמזה | Unheimlich, longing, and the cloth | Nahed Abo Alhega Hamza

English follows Hebrew הרישומים של נאהד אבו אלהיגא חמזה מצוירים על בדים מהספֵרה הביתית: מטלית רצפה, וילון, ציפה, סדין. הטקסטיל הביתי מתקשר בתודעתנו לניקיון, לאינטימיות, לנוחות, לבנייה של מקום מרופד, פיזית ומטאפורית, בו אין צורך להיות במגננה; בית ידידותי, בית שהוא גם מושא געגועים, מקום שזיכרונו הפיזי מגלם בתוכו זיכרונות משפחה וזמן שעבר. ועם זאת, […]

תערוכת בוגרים.ות בצלאל תואר שני באמנויות 2023 | Bezalel MFA graduate exhibition

English follows Hebrew תערוכת בוגרי/ות התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל היא תערוכה שמשאירה תחושה של הבטחה. מבין עשרים וארבע תערוכות היחיד הקטנות יש רבות שהן מצוינות אף שרק מעטות מפתיעות. התערוכה מגוונת, מוצבת היטב, טובה ורעננה מהרטוריקה המאולצת בטקסט הנלווה, שדומה שהוא נכון לכל תערוכה קבוצתית באשר היא, בעבר,בהווה וקרוב לוודאי שגם בעתיד “חלק מהעבודות […]

מחשבות על |Similarities and dissimilarities between the exhibition “Alberto Giacometti: Beginning, again” in the newly inaugurated Eyal Ofer Pavilion, and the Freshpaint Art & Design Fair, 2023| הדמיון והשוני המהותי בין אלברטו ג’קומטי: שוב, מהתחלה בביתן איל עופר המחודש צבע טרי 2023

English follows Hebrew הדמיון  המסוים בין יריד “צבע טרי” 2023 לתערוכת “אלברטו ג’קומטי: שוב, מהתחלה” שפותחת את ביתן איל עופר ­­­(לשעבר ביתן הלנה רובינשטיין) המחודש מטריד ומעורר מחשבה. מדובר בשתי תערוכות נעימות לצפייה, שמרניות, שאין בהן (כמעט) יצירות גרועות  אך אין בהן, ושוב כמעט, יצירות שמשאירות חותם, שממשיכות להעסיק את המחשבה אחרי היציאה מחלל התערוכה. […]

Accessibility