תומר רוזנטל / חצות | Tomer Rosenthal / Midnight

איכות העבודות של תומר רוזנטל יוצאת דופן. בעבודות קטנות על נייר הוא יורד למעמקים ומחשכים, למרתף של האופי האנושי ומצמיח “פרחי רוע” אם לשאול משם היצירה הסימבוליסטית של שארל בודלר מ 1857.  העבודות , גם  המעטות שצבעיהן בהירים כהות באופיין, מדאיגות מזמנות את הצופות והצופים להתבוננות חסרת רחמים.

Tomer Rosenthal,
Midnight, 2021

ככאלו הן אינן נדרשות להקשר היסטורי כי האופי האנושי, כבר נוכחנו אינו משתנה במהותו. בעולם של נחשים וצלופחים, פנים אטומות כמו מסכות אטרוסקיות וארוטיקה חסרת שמחה אפשר רק לקוות להתעורר מסיוט.

Ernst Stoehr, for Ver Sacrum, c.1898-1901

תרוזנטל הוא סימבוליסט מובהק והזיקה של עבודותיו הן לאמנים כמו 1860-1917  Ernst Stöhr האוסטרי או   1840-1916   Odilon Redon  הצרפתי ( וגם לאלפרד קובין Alfred Kubin , קולמן מוזר  Koloman    Moser  ואמנים נוספים) . תחושה עמוקה של דקדנטיות, מיאוס וגם היקסמות הופכות את העבודות לאינטנסיביות.

Tomer Rosenthal,
Midnight, 2021

באמנות ישראלית אפשר לחשוב על זיקה מסוימת, מוגבלת לאואזיש הופשטטר 1905 – 1994. התערוכה שומרת על

Odilon Redon, Death-Irony, 1889

איכות מובהקת אך גריעת שתי עבודות, במיוחד זו בה נראית יד אוחזת פרח, הייתה מביאה אותה לידי ליטוש וחדות מתבקשים.

הזכייה של רוזנטל בפרס מוזס עם  עבודות אלו, שחורגות מהזרם המרכזי, מעניינת ואפילו מעוררת תקווה.

תומר רוזנטל / חצות תערוכה לזוכה הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2021 (ציור)
אוצר מלווה: אלי פטל
בית האמנים , ירושלים

מודליאני – מבט והקשר חדש

האקדמיה של החלון –

הרצאות ד”ר סמדר שפי בזום.
יום  ב, 13 דצמבר 2021, ב 19:30
לינק לרישום

https://forms.gle/kxMMnTtAPujwPm9TA

בין הארכאי לאוונגרד של ראשית המאה, בין קלאסיקה מודרנית לסגנון אישי לחלוטין.
התבוננות חדשה על מודליאני בפריזמת ההווה שופכת אור על ייחודו בתוך קבוצת האמנים שהפכו את פריז של ראשית המאה למרכז האמנותי החשוב ביותר של התקופה ועל מנגנוני הכוח שפעלו שם.
נתבונן בעבודות שחלקן מוצגות כעת לראשונה בתערוכה באלברטינה בווינה (הסגור בשל הסגר באוסטריה). בהרצאה אעמוד על האפיונים של עבודתו, האיכויות ותרומתו של האמן המרגש הזה. נראה הקשרים לנושאים העומדים כעת בלב סדר היום של עולם האמנות.
אנא שלחו אישורי תשלום והקפידו למלא  בטופס כתובת אימייל נכונה – לשם ישלח הקישור להרצאה בשעה 16:00

Tomer Rosenthal / Midnight

Tomer Rosenthal’s work has extraordinary quality. In small works on paper, he descends to depths of darkness, to the underground of human nature, creating “flowers of evil,” if we may borrow the name of Baudelaire’s Symbolist poems (1857). Rosenthal’s drawings, even the few that are light colored, are dark and worrisome, inviting viewers to merciless introspection

As such, the works do not require an historical context, since human nature – as we have seen – does not change. In a universe of snakes and eels, with expressionless faces like Etruscan masks, and joyless erotica, we may only hope to awaken up from the nightmare.

Rosenthal is clearly a Symbolist, with ties to works by painters such as Austrian artist Ernst Stöhr (1860-1917), or French artist Odilon Redon (1840-1916), as well as to Alfred Kubin, Koloman Moser, and others). The deep sensation of decadence, abhorrence, and enchantment make the works very intense.

Referring to Israeli art history, a certain limited association arises to Osias Hofstatter (1905-1994).

There is outstanding quality in this exhibition, but I would remove two drawings, especially the one showing a hand grasping a flower, and would want to see it sharper and more polished.

Tomer Rosenthal,
Midnight, 2021

Awarding Tomer Rosenthal the Osnat Moses Prize for a Young Artist f0r the Year 2021 for “Midnight,” works which are not mainstream, is an interesting and hopeful move.

Jerusalem Artists’ House.

Tomer Rosenthal/Midnight. Exhibition of winners of Osnat Moses Prize for a Young Artist for 2021.

Curatorial guidance: Eli Petel

 

ד״ר סמדר שפי

ד״ר סמדר שפי

סמדר שפי היא מבקרת אמנות, אוצרת וחוקרת אמנות ותרבות עכשווית. מאז 2013 היא האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון בית ביאליק בתל אביב.
ב 2019 ייסדה את CACR – המרכז לאמנות עכשווית רמלה והייתה האוצרת הראשית שלו עד לסגירתו ב 2024.היא מבקרת אמנות וחוקרת של אמנות ותרבות עכשווית. לשפי תואר שלישי בתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית והיא מרצה בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למנהל בראשון לציון ובמסגרות חוץ אקדמיות בהן ‘בית לאמנות ישראלית’.
שפי הייתה מבקרת האמנות של עיתון הארץ בשנים מ-1992 עד 2012, ושל גלי צה”ל מ-2007 עד 2023.

אפשרויות שיתוף:

השארו מעודכנים - בלוג החלון

אנא הכניסו את כתובת המייל שלכם ושימו לב: כדי לסיים את תהליך ההרשמה עליכם לאשר את המייל שתקבלו מהאתר
To join The Window mailing list please type your e- mail address and confirm. Note: you will receive notifications only after you confirming an e- mail sent to you from The Window

ארכיון פוסטים

Accessibility