ניטור ומעקב אחרי תנועה, היחס שלנו לאחדות בין הדרך בה אנו חשות/ים בחלל לאופן בו אנו נראות/ים עומדים בלב Neons Corridors Rooms תערוכת הענק המרהיבה של ברוס נאומן ב Pirelli HangarBicocca, אחד מחללי האמנות העכשוויים המשובחים באיטליה.
ניומן פועל , ומוערך, מאז שנות ה 60 של המאה הקודמת אך דומה שההכרה בו כאחד האמנים החשובים בזירה הבינלאומית הולכת וגוברת בשנים האחרונות ממש. התערוכה שנפתחה השבוע במילנו מוצגת במקביל לתערוכה Bruce Nauman: Contrapposto Studies שמוצגת ב Punta della Dogana בוונציה עד סוף נובמבר ואחרי שגרסאות שלה הוצגו הוצגה ב TATE בלונדון ובסטדליק באמסטרדם ב 2020 וב 2021 .בעוד עבודות הניאון של נאומן מוכרות מאד, וכך גם עבודות הוידיאובו הוא עצמו משתתף , הרי עבודות המסדרונות מוכרות פחות. נאומן בוחן את ההתנהגות של צופה בחלל, את האופן בו אדריכלות המגדירה ומכתיבה מסלול יוצרת מודעות מחודדת למגבלות חיצוניות ולתגובות אליה.
ב Dream Passage with Four Corridors (1984) ההליכה מובילה לחלל בו אורות ניאון צבעוניים ושולחן וכסא שמוצבים זה על הרצפה כשמעליהם מרחחפים שולחן וכסא זהים . בעבודות מאחרות יותר נאומן עוסק בהשתקפות הצופה שלעיתים מתפצלת או נעלמת, כך שדימוי, שנדמה מובן מאליו, איננו וההעדר מערער את תחושת הקיום הבסיסי. שאלות של ערך, של תפיסה עצמית ושל אמונה במקום שלנו כמחוללי מציאות הופכות את העבודות של נאומן לעכשוויות ביותר גם אם נעשו לפני למעלה מחצי מאה.עבודות המסדרונות ועבודות הסאונד יוצרות מערך אסוציאטיבי לאמנים רבים, בהם ישראלים שעבודתם, במודע או שלא במודע, חבה אפיונים לעבודותיו החל מאבשלום (שיצר את החללים שלו שנים אחדות אחרי נאומן), דרך דני קרוון וכלה בעבודות הניאון של אדל אבדמסד.
Pirelli HangarBicocca
Caurated by Roberta Tenconi and Vicente Todolí with Andrea Lissoni, Nicholas Serota,
Leontine Coelewij, Martijn van Nieuwenhuyzen and Katy Wan
הדרכה והכנה עם ד”ר סמדר שפי למטיילים עצמאיים
לביאנלה בוונציה, 2022
הביאנלה היא אירוע האמנות הבינלאומי החשוב ביותר. השנה מציגות 80 מדינות בביתנים לאומיים ובתערוכה הבינלאומית מציגים עוד 213 אמניות ואמנים.לצד הביאנלה מוצגות עוד עשרות תערוכות חשובות במסגרות שונות.
במפגש תקבלו רקע והכנה כידי שתנצלו באופן מרבי את הזמן שהחלטתם להקדיש כמטיילים עצמאיים (לא בקבוצה) לביאנלה – ותתמקדו בחלקים המעניינים ביותר עבורכם.
ההדרכה עם מצגת ומפות .הביאנלה ננעלת ב נובמבר 2022
לפרטים ותאום אנא כתבו מייל ל thewindowartsite@gmail.com
או שלחו הודעת WhatsApp ל 0507431106
Bruce Nauman, Neons Corridors Rooms
Monitoring movement through space and our need to feel a congruence between how we feel and how we look in a space lie at the core of Bruce Nauman’s huge and breathtaking exhibition “Neon Corridors Rooms” at Pirelli HangarBicocca, Milan, one of the most superb exhibition spaces in Italy.
Nauman has been active and highly praised since the 1960s, but it seems that recognition of him as one of the most important international artists has been increasing recently over the past few years. The exhibition opened this week in Milano runs parallel to his “Contrapposto Sudies” now at the Punta della Dogana in Venice through the end of November, following earlier versions at the Tate Modern in London (2020) and the Stedelijk Museum, Amsterdam (2021). While Nauman’s neon works are very well known, as are his video pieces in which he participates, his corridor works are less familiar. Nauman examines the behavior of the viewer within a space and the way in which architecture defines and dictates the route, creating a sharpened awareness of external limitations and the responses to them.
In Dream Passage with Four Corridors (1984), walking through the space leads the viewer into an area lit by colorful neon lighting, with a table and chair standing on the floor while an identical table and chair hover above them. In later works, Nauman engages in the viewer’s reflection that sometimes splits or disappears, so that an image that seems obvious is not: its absence challenges the viewer’s basic sense of existence. Issues of value, self-perception, and belief in our place as generators of reality transform Nauman’s works into extremely contemporary, even if made more than half a century ago. His corridors works and sound pieces create an associative network to many artists, including many Israelis whose works – consciously or unconsciously – owe their nature to Nauman’s oeuvre, from Absalon (who created his spaces only a few years after Nauman) to Dani Karavan, through Adel Abdessemed’s neon works.
Pirelli HangarBicocca
Curated by Roberta Tenconi and Vicente Todolí with Andrea Lissoni, Nicholas Serota, Leontine Coelewij, Martijn van Nieuwenhuyzen and Katy Wan