English follows Hebrew
העבר אינו מפסיק להשתנות // מרב שין בן-אלון
תרגום של חוסר שקט למקצב תלייה, עבודות שנדמות לרגעים כאילו נחשפו תחת שכבה שהסתירה אותם לצד ציורים שנוכחותם חריפה הופכים את המיצב הציורי “העבר אינו מפסיק להשתנות” של מרב שין בן-אלון ליצירה שלמה, קשה שטווה סיפור הנשאר בלתי מפוענח עד תום ושוקע כזיכרון.
שין בן – אלון גיבשה לאורך השנים רישום ולעיתים ציור שנדמה שהוא ממריא לקראת אנימציה אך יש כוח רב בהקפאה, בעצירה של הצורות. אשה עירומה שרועה על גבה וקווקווים אדומים כדם על רגליה מצוירת על נייר לבן המודבק כענן מרחף על הקיר. אין לה , כפי שאין לאף דמות אחרת בתערוכה (ובמרבית היצירה של שין בן אלון) תווי פנים . גם אשה ילדה הכורעת ליד ברז מים , ואשה שחוחה שמבטה קבור בקרקע שאינה מצוירת נמצאות במצב תלישות. העבודות הן משנים שונות , המוקדמות מראשית שנות האלפיים והמאוחרות נעשו בשנה החולפת בכל אחת מהן תנועה מרוסנת ותחושה של חשש גדול. כתמים גדולים של אדום מתמשכים לתוך נזילות שמדגישות משך ואת הכבדות הבלתי נסבלת של כוח משיכה שמכניע את מה שהוא לכאורה עבודות אווריריות . הצבעוניות שחור לבן אדום מקפלת זיכרון עיצוב תדמית של משטרים טוטליטריים ושל חברות ששווקו בעבר כמייצגות חופש קפיטליסטי.
העבודות , על הריק והאימה מתקשרות לעבודת הדפס לא גדולה של חולצה המקופלת כך שהצווארון יוצר צורת חריץ וכפל , כמעין צורה וגינלית כפולה. חריץ, סדק, אולי עלי של פרח חוזר גם בעבודות אבסטרקטיות לכאורה. וניכרת התבוננות בג’ורגיה אוקיף, וגם עבודות של פונטנה עולות על הדעת בעבודות האלו שכולן מוקדמות. על הקיר המרכזי בחלל תלוי “יער לטבי”, עבודה מ 2016 ובה דמות מוכפלת מתבוננות בנוף הזרוע סימוני אלימות החל מסכין תקועה בעץ וטיפות דם ועד דמויות שרועות . העבודה המתייחסת ישירות לזיכרון שואה מקבלת כאן משמעויות נוספות בעננה המצטברת , המסתברת מהעבודות המתעתעות בקלילות קווים צנומים.
אוצרת: חנוש מורג
הגלריה בקיבוץ גבעת חיים איחוד
צילומים :סמדר שפי
הדרכה והכנה עם ד”ר סמדר שפי
למטיילות/ים עצמאיו/ים לביאנלה בוונציה, 2022
הביאנלה היא אירוע האמנות הבינלאומי החשוב ביותר. השנה מציגות 80 מדינות בביתנים לאומיים ובתערוכה הבינלאומית מציגים 213 אמניות ואמנים.לצד הביאנלה מוצגות עוד עשרות תערוכות חשובות .
במפגש תקבלו רקע והכנה כידי שתנצלו באופן מרבי את הזמן שהחלטתם להקדיש לביאנלה – ותתמקדו בחלקים המעניינים ביותר עבורכן/ם.
ההדרכה עם מצגת ומפות .הביאנלה ננעלת ב נובמבר 2022
לפרטים ותאום אנא כתבו מייל ל thewindowartsite@gmail.com
או שלחו הודעת WhatsApp ל 0507431106
The past does not stop changing // Merav Shinn Ben-Alon
Unrest translated into rhythmic spacing, works that seem as if they surfaced from under a concealing layer, juxtaposed with paintings of intense presence make The past does not stop changing into a unified , difficult work that weaves an undecoded narrative as it sinks like a memory.
Throughout years of work, Shinn Ben-Alon has formed a body of drawings and sometimes paintings that seem to move towards animation but are powerful in their frozen motion. A nude woman reclining on her back with broken, blood-red lines on her legs is painted on white paper pasted like a floating cloud hovering on the wall. She has no facial features, as is the situation of the other figures in the exhibition (and in most of Shinn, the way that no other figure in the exhibition has (and in most of Shinn Ben-Alon’s works) any facial features. Also the girl-woman kneeling near the faucet, and a bent-over woman whose gaze is buried in the unpainted ground is in a state of rootlessness. The works are from different years, the earliest from the turn of the millennium, and the later ones over the past year. Each of the pieces has restrained movement and a sensation of great fear. Large swaths of red continue into drips that emphasize the unbearable heaviness of the gravity that overcomes what seems on the surface to be airy. The white and black color scheme embodies the memory of the shaping of the image of totalitarian regimes and companies that in the past were marketed as representing capitalist freedom.
The works have an emptiness and terror, associated with a small print of a folded shirt in which the folded collar created a shape with a slit and a fold like a double vaginal shape with a crack or a leaf on a flower, a shape that also recurs in her seemingly abstract works. Observation of Georgia O’Keefe’s oeuvre is evident, as well as works by Fontana come to mind in these early works. On the central wall of the space is a 2016 work, Lithuaien Forest in which a doubled figure observes a landscape strewn with signs of violence from a knife stuck in a tree and drops of blood through other reclining figures. This artwork, which directly refers to Holocaust memory, takes on additional meanings in the cumulative cloud coming together from works that are illusory in the lightness of their slender lines.
Curator: Chanush Morag
Kibbutz Givat Haim Ihud Gallery
Photographs: Smadar Sheffi