” שבעה ההיכלות 2004- 2015″ מיצב הקבע של אנסלם קיפר ב Pirelli HangarBicocca במילאנו היא עבודה מרגשת ומעוררת מחשבה . המעבר אליה, בדלת פשוטה מתוך חלל התצוגה הכללי, היא יציאה למסע בעולם מאיים ומקסים במידה שווה. קיפר, אמן שדרמה בגוון אופראי של עוצמה היא מרכיב מהותי בעבודתו בכמעט חמישים השנה האחרונות זיכך כאן חוסר המורא בו הוא מתנהל עם חומר ומסרים למה שיתכן שהוא האופוס מגנום (העבודה החשובה ביותר) שלו.
שם העבודה לקוחה מספר ההיכלות , חיבור מיסטי שנכתב , כפי הנראה בא”י בין המאה ה 2 לחמישית , בתקופת האמוראים . הספר הוא חלק מקבוצת כתבים שעסקו במבנה העולמות העליונים, סוד הבריאה, הגאולה האישית והכללית ואחרית הימים. הספרים מתארים מסע של דמויות מפתח דתיות – רבי עקיבא ורבי ישמעל העולים לשמים לברר לגבי גורלם של עשרת הרוגי מלכות. עשרת הרוגי מלכות, רבנים שהמשיכו ללמוד וללמד תורה בניגוד לצו השלטון הרומי הא”י הוצאו להורג והפכו לסמל להתנגדות היהודית לדורותיה.
יחסי יהודים גרמנים עומדים במוקד עבודתו של קיפר (יליד 1945). לאורך שנים חזר ועסק בשירתו של פאול צלאן ובעשורים האחרונים הוא כרוך עיסוק בהיסטוריה הקרובה דרך הרחוקה עם עניין גובר במיסטיקה .
שבעה ההיכלות בנויה משבעה מגדלים גבוהים (עד כ 19 מטר) העשוים בטון הנראה כקונטיינרים של אוניות שהועמסו זה על זה הפזורים בחלל ענק כשהרצפה זרועה מה שנראה כחלקי מבנים שהתפוררו ודפי ספרים עשוים עופרת . האסוסויאציות נעות בין שואה, שואה גרעינית או אסון אקולוגי. העוצמה של קיפר, השימוש באמצעים באופן תיאטרלי, בארוקי מתקשרים למסורת האופרות של ואגנר כך שכמעט מתבקש לדבר על תחושה דמדומי תרבות על משקל דמדומי האלים ( Götterdämmerung) , האופרה הרביעית של ואגנר בטבעת הנבלונגים בה העולם על אל קיצו.
ב 2015 הוספו סביב החלל המרכזי חמישה ציורי ענק העוסקים באלכימיה וגאולה. הציורים יוצרים אופק לבניני הענק ומאירים את הנושאים נוגע בהם במגדלים . הציור “אלכימיה” עשוי דיפטיך בו מצויר נוף צחיח שענן זרעי חמניה נשפך עליו כמו מקרן שפע בלתי ניראית. בחזית הציור מאזנים ובהם מלח וזרעי חמניה, מאזני צדק שמאזנים בין המלח סימן של ריפוי אך גם של חוסר צמיחה , להבטחה שיש בגרעיני חמניה.
מעניין לחשוב על המיצב ביחס למיצב הנוכחי של קיפר these writings, when burned, will finally give some light בארמון הדוגים בוונציה . במילאנו העבודה היא על החלל כולו , המקבל את תדר ההרס והכאב העצום , התהיה על מהות שאינה מסתיימת. בוונציה , באולם המצוייר להפליא, תחת התקרות המעוטרות גם עבודות הזהב, בגדים , עופרת ועגלות סופרמרקט של קיפר מתרכך.
הדרכה והכנה עם ד”ר סמדר שפי
למטיילות/ים עצמאיו/ים לביאנלה בוונציה, 2022
הביאנלה היא אירוע האמנות הבינלאומי החשוב ביותר. השנה מציגות 80 מדינות בביתנים לאומיים ובתערוכה הבינלאומית מציגים 213 אמניות ואמנים.לצד הביאנלה מוצגות עוד עשרות תערוכות חשובות .
במפגש תקבלו רקע והכנה כידי שתנצלו באופן מרבי את הזמן שהחלטתם להקדיש לביאנלה – ותתמקדו בחלקים המעניינים ביותר עבורכן/ם.
ההדרכה עם מצגת ומפות .הביאנלה ננעלת ב נובמבר 2022
לפרטים ותאום אנא כתבו מייל ל thewindowartsite@gmail.com
או שלחו הודעת WhatsApp ל 0507431106
חדש – הכנה לסיור עצמאי בפירנצה –
לפרטים ותאום אנא כתבו מייל ל thewindowartsite@gmail.com
או שלחו הודעת WhatsApp ל 0507431106
Anselm Kiefer, The Seven Heavenly Palaces 2004-2015
Anselm Kiefer’s The Seven Heavenly Palaces, 2004-2o15, his permanent installation at the Pirelli HangarBicocca, Milan, is a gripping , stimulative work. Passing through a simple door from the general exhibition space, the viewer embarks on a journey through a world which is equally threatening and spellbinding . Kiefer, an artist for whom operatic power is an essential element in his works over the past nearly 50 years has distilled the lack of awe in this installation in which he uses material and messages to form what maybe his magnum opus –his greatest work.
The title is taken from the Book of Palaces, a mystical book apparently originating in Palestine between the 2nd and the 5th centuries, during the era of the Amoraim. It was part of a group of manuscripts engaged in the structure of the upper worlds, secret of Creation, personal and collective Redemption, and the End of Days. The books describe the journey of key religious figures such as Rabbi Akiva and Rabbi Ishmael who ascended to Heaven to clarify the fate of the Ten Martyrs – rabbis who continued to study and teach Torah, which was prohibited by the Roman rulers. The 10 rabbis were tortured to death and became the symbol of Jewish resistance throughout the ages.
Jewish-German relations are the focus of Kiefer’s (b. 1945) oeuvre. He has returned again and again to engage with Paul Celan’s poetry, and recent history alongside an increasing interest in mysticism.
The seven Palaces are constructed of seven tall towers (up to 19 m) of concrete, looking like a heap of shipping containers loaded on top of each other, spread out in a huge space whose floor is strewn with what looks like pieces from crumbling buildings and lead pages of books. The associations move between the Shoah, nuclear holocaust, to ecological disaster. Kiefer’s powerfulness and use of theatrical, baroque means are linked to the operatic tradition of Wagner, evoking a feeling of the collapse of culture similar to the Twilight of the Gods – Götterdämmerung – Wagner’s fourth opera in the Ring Cycle in which the world ends.
In 2015, five huge paintings were added engaging in alchemy and redemption. The paintings create a sight line for the huge buildings, illuminating the motifs referred to by the towers. The painting Alchemy is a diptych depicting an arid landscape with a cloud of sunflower seeds showering down as if from an invisible Horn of Plenty. In the foreground is a scale with salt and sunflower seeds, a kind of Scales of Justice, in which salt, the symbol of healing but of lack of vegetation, is in balance with the promise embodied in the sunflower seeds
The installation evokes contemplation of the relationship to Kiefer’s current installation, These writings, when burned, with finally give some light, on view at the Doge’s Palace in Venice. In Milan, the work is installed in the entire space, resonating with the vibration of destruction and intense pain, wondering about something essential and never-ending. In the Venetian hall that is painted with splendor, underneath the decorated ceilings, Kiefer’s works in gold, clothing, lead, and supermarket carts ,soften lose a certain edge.