המלצה ושני סרטי אמנות מסקרנים באפוס 2022

המלצה חמה – “נפל דבר”  סרטה של אינגה פונר- קוקוס יוקרן בשבת ה- 2/4/2022 בשעה 17:30 בתכנית השירה של הפסטיבל, באוצרות יסמין קיני. הסרט נעשה לתערוכה בשם זה שאצרתי בבית ביאליק ב 2019 .התערוכה

– “נפל דבר” סרטה של אינגה פונר- קוקוס

נוצרה בעקבות עיון של אינגה פונר קוקוס בכתבי ביאליק, ביקורים ומחקר בארכיון בית ביאליק וחשיבה על אלו בהקשר לשאלות של שימור תרבות ומרחבי זיכרון המרכזיות בגוף עבודתה לאורך שנים .עבודת הוידאו של פונר קוקוס היא מסע לנבכי הארכיון ולסיוט על אובדנו. טראומות של אובדן ארכיונים, אובדן גופי ידע, מצלק את התרבות כבר מימי שרפת הספרייה הגדולה באלכסנדריה (כפי הנראה ב 48 לפנה”ס). פונר קוקוס שמביטה באגירת המידע האינסופית שלנו כיום, ותוהה על משמעות כמויות המידע האדירות האלו בחיינו. ב”נפל דבר” היא עומדת על היופי, השבירות והחומריות של קשר אישי אינטלקטואלי הנעשה בתכתובת, לצד יצירה בה היא מפנה לנדירות ולחשיבות של ארכיון, להיותו יקר המציאות, יסוד לחשיבה חופשית.

במעמקי מוזיאון אופיצי Inside The Uffizi
גרמניה, 2021 / 96 דקות/ בימוי / קורינה בלז, אנריק סאנצ’ז לאנש
האופיצי בולט בשנים האחרונות כאחד המוזאונים ה”קלאסיים” המתחדשים ביותר עם אייקה שמידט ,מנהל מוזיאון הנחשב לכוכב ואינסטגרם עם 709 אלף עוקבים אחר עבודות אמנות שרובן מהמאה ה 15 עד המאה ה 18.  הסרט מבטיח מבט  מאחורי הקלעים לעשיה במוזיאון, סיור פרטי בין עבודות של קאראוואג’יו, דה וינצ’י, מיכלאנג’לו ובוטיצ’לי, והתוודעות לתהליכי ההחלטה על איך הופכים יצירות מופת ל”חוויה” במונחי ההווה.

תעלומת “המושיע” של דה-וינצ’י The Savior For Sale: The Story of the Salvator Mundi
צרפת, 2021 / 95 דקות/ בימוי / אנטון ויטקין
סלבטור מונדי – “מושיע העולם”, כנראה היצירה היקרה ביותר בעולם, נמכרה במכירה פומבית בשנת 2017 במחיר

The Savior For Sale: The Story of the Salvator Mundi

450 מיליון דולר. מאז לא הוצג ויש המפקפקים בכך שזה אכן ציור של לאונרדו , מסוג הפרשיות שאינן אמנות ממש אבל סיפור אפוקריפי מצוין.

ד״ר סמדר שפי

ד״ר סמדר שפי

סמדר שפי היא המייסדת והאוצרת הראשית של CACR – המרכז לאמנות עכשווית רמלה והאוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון בית ביאליק בתל אביב. היא מבקרת אמנות וחוקרת של אמנות ותרבות עכשווית. לשפי תואר שלישי בתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית והיא מרצה בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למנהל בראשון לציון ובמסגרות חוץ אקדמיות בהן ‘בית לאמנות ישראלית’.
שפי הייתה מבקרת האמנות של עיתון הארץ בשנים מ-1992 עד 2012, ושל גלי צה”ל מ-2007 עד 2023.

אפשרויות שיתוף:

השארו מעודכנים - בלוג החלון

אנא הכניסו את כתובת המייל שלכם ושימו לב: כדי לסיים את תהליך ההרשמה עליכם לאשר את המייל שתקבלו מהאתר
To join The Window mailing list please type your e- mail address and confirm. Note: you will receive notifications only after you confirming an e- mail sent to you from The Window

ארכיון פוסטים

Accessibility