התערוכה החדשה של klone מפתיעה, מרוחקת, ומרוסנת יחסית . את מקום עבודות הדיו והצבע העשירות שהציג בתערוכה קודמת,(ראו https://www.smadarsheffi.com/?p=6458 ) שגם הן היו שונות מעבודות הרחוב איתן היה מזוהה בעבר , מחליפות עבודות בספריי . הציור בספריי היא טכניקה ששכיחה בגרפיקה יותר מאשר באמנות ו klone משתמש בה באופן מרהיב לציור שיש בו תחושה של יובש, צחיחות מדודה , ושליטה מדויקת, במיטבה חדה כתער.
התערוכה היא תערוכת הפתיחה של חלל הגלריה החדש שנמצא ברחוב לילנבולם. זהו חלל גדול אך חסר הגובה הנהדר שהפך את החלל הקודם, ברחוב וולפסון לאחד היפים בעיר. KLONE יוצר בחלל החדש מייצב אלגנטי כשהוא עוטף שלושה עמודים בבד המדפס כעשן, או עננים שחורים, גוש שמים שנכלא או חלקיקים שעמדו להתפזר והתמצקו. קיר העננים/ עשן מתכתב עם הציורים שכמוהו עשויים צבעים מעושנים למעט אדום לוהב שמשמש לתיאורי אש.
העבודות הטובות ביותר הן האבסטרקטיות , תיאורים של מה שנראה כארכיטקטורה שהשתבשה, שנקטעה או שהתעוותה . הם מתייחסים לגוונים מרתקים, ספקטקולריים פחות של מודרניזם, שמעלים על הדעת את דה- קיריקו האיטלקי או את אנטון פבזנר הרוסי בשנות העשרה והעשרים של המאה הקודמת . דימויי האובייקטים המעוגלים , הצמחיים חייתיים שמופיעים בהם מזכירים את זאן ארפ. בעבודות אחרות, קטעי גוף אנושי וקטעי גוף של סוס יש עוצמה ויופי לא מבוטלים אך הם חסרים משהו מאותו ניתוק ממגנט שיש בעבודות האבסטרקטיות.
Klone שעבר את המסלול שהפך שכיח למדי מאמן רחוב לאמן גלריה הופך בתערוכה זו למעניין ביותר. הוא אינו מתרגם את שפת עבודות החוצות שלו לוורסיה מבויתת ממותנת וממוסחרת (מה שעשו אחדים מעמיתיו לאמנות הרחוב) אלא פונה לכיוון חדש . ביצירה של Klone נפגשים מודרניזם , אפלה מזרח אירופאית קשה להגדרה אבל נוכחת מאד, וכן זיכרון סוראליזם ודה – סטייל יחד עם קונסטרוקטיביזם רוסי מגוון מסוים. יש כאן הבטחה גדולה.
Hezi Cohen Gallery | גלריה חזי כהן
33 Lilienblum St. לילינבלום 33
Tel Aviv תל-אביב
www.smadarsheffi.com/?p=925 (הרישום נפרד מהרישום לבלוג)
לפרטים על סיורי עומק מיוחדים עם דר’ סמדר שפי
שלחו Whatsapp ל 0507431106 עם כתובת המייל שלכן/ם
KLONE / Letters from a Certain Future to an Uncertain Past
Klone’s new exhibition is surprising, distant, and relatively restrained. Paintings made with spray paint on canvas replace the rich ink and paint works in his previous exhibition (https://www.smadarsheffi.com/?p=6458), and different from the street art with which he has been identified in the past. The spray paint technique is more commonly used in graphic design than in art. Klone employs it breathtakingly and generates dryness in measured doses with precision control, with the best pieces razor-sharp.
The exhibition launches the Hezi Cohen Gallery’s new space on Lilienblum Street. However, although a large space, it lacks the wonderful height that made the previous venue on Wolfson Street one of the most beautiful in the city. Kline created an elegant installation, wrapping three pillars in fabric printed with a smoke or black clouds motif. Imprisoned sections of sky seem to contain shrunken particles about to disperse. The wall of clouds/smoke corresponds with the paintings which, like the walls, are made of “smoked colors” except for the flame red used for depictions of fire.
The best works are the abstracts, depictions of what looks like disrupted architecture, severed or distorted. The paintings refer to fascinating shades less spectacular than Modernism, bringing to mind de Chirico or Pevsner. The soft objects looking like parts of plants or animals are reminiscent of Arp. In other works, human limbs and sections of a horse’s body have great intensity and beauty but lack some of the magnetic distancing in the abstract works.
Klone, like many other streets artists, has made the transition to gallery artist. Unlike many of his colleagues, he does not domesticate his street works into something more moderate and commercial, but takes a new, interesting direction with great promise.
Hezi Cohen Gallery | Lilienblum St 33, Tel Aviv